Blommor...

Idag har solen lyst och det har blåst =( Tråkigt, men myggfritt. Vi gick en sväng på blomsteraffärn och köpte sommarblommor, skulle kunna köpa hur mycket som helst...
Efter det blev det lunch som skulle ätas ute tyckte jag. När Tyra kom ut var det givetvis en spindel på hennes stol, först vägrade Tyra och skulle äta inne, men efter en massa övertalning och tjat kom hon ut iklädd överdragsbyxor, lurvisen och vintermössa. Undrar om hon försökte skyda sig från alla kryp och flygfän som hon även i år är livrädd för... Måste ju även säga att det var riktigt hett ute, Stackarn!
 Barnen har haft "Öppet Hus" på dagis och som tur var va jag ledig så jag å tjejerna, Moster Mia och Elliot drog dit. Barnen hade bakat negerbollar och det bjöds på skorpor, smörgåsrån, saft, kaffe och te. Mysigt att få vara där en stund, får se hur det går imorgon då jag ska lämna dom där utan att stanna...
Sen lekte tjejerna med grannpojken Albin som stannade på middag, å sen gick vi över till grannarna och va där tills det var dax för barnen att börja gå isäng. Underbart med underbara grannar, barnen behöver inte ens gå över vägen för att kunna leka med varandra =)

 Sötungarna, snart kan nog Albins lillebror Emil få vara med och leka=)

Efter sängåendet så började det klia i fingrarna, blommorna måste ju få komma i krukor och lådor, måtte det bara inte bli minusgrader nu bara för att jag inte kunde hålla mig... En underbar sommarkväll, t o m blåsfri, men myggen verkar ha vaknat till liv grrrrr! Men blommorna kom till sina rätta platser, men jag måste köpa till lite för det vart lite glest i en kruka. Det är så underbart med blommor och ännu bättre blir det ju när de har fått växa till sig =) Sommar, underbara sommar =)
(lånad från google)
Detta är nu inte min gård och mina blommor och skulle kanske inte placera dom just så, men själva mängden e de ju inge fel på =)
Maten har jag skött alldeles perfekt idag, å jag hoppas kunna fortsätta sköta den oxå!
Glad Sommar på er alla!!
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0