Bye bye Magsjuka..........

Tyra drattade dit och så även jag... Fy, usch å blä för magsjuka, man blir verkligen risig. Men nu är förhoppningsvis magsjukan slut för denna gång ( om nu inte Pär åker dit oxå). Jag låg hela dagen igår och jag måste nog erkänna att det inte är bra för kroppen. Ajajaj va det värkte i min stackars kropp igår kväll, höfterna var nog av och även så ryggen. Dagen idag har jag tokstädat och toktvättat, men nu e de rent å fint hemma =). Pär och flickorna var ute med skotern medans jag städade och jag gjorde en rensning i deras rum... Undrar hur lång tid det tar innan de inser att det fattas saker. Men de har såååå mycket leksaker som de inte leker med så de plockade jag undan... Får väll plocka fram sen och byta ut lite. Sen kanske, bara kanske ligger det mindre leksaker på deras golv, men de e nog bara önsketänkande från min sida...
Till middag blev det omelett och wookgrönsaker, gott gott.. Försöker ju äta LCHF så det blir ju ganska mycket ägg, men samtidigt så går det ju göra mycket olika saker med ägg... Ska försöka skriva en matsedel för det är snart dax för storhandling. Ska läsa i mina receptböcker så kanske jag får några uppslag... Men som alla andra gånger jag försöker skärpa mig med vikten så lockar godiset mer än vanligt och egentligen så är det ju bara de första godisarna som är goda och  ändå så trycker jag i mig massor, vet inte riktigt hur jag är funtad. Men om man bara kan hålla det till lördagsgodis så... eller inte äta alls...
Blir väll kanske inte en rättvis vägning på måndag för jag åt ju inget på ett dygn... Blir nog mer rättvist nästa måndag.. Eller rättvist, resultatet blir kanske bra men det stämmer ju inte riktigt...
Här hemma så äter flickorna sitt lördagsgodis och ser på filmen Bilar... Ska nog slå mig ner i soffan med en kopp kaffe och mysa=) Här kommer lördagsbilder på mina småsnoriga små änglar =)

   

Tjing å ha en underbar lördagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0