Lediga Tisdag

Har idag varit ledig, vilket var riktigt skönt! Vädret har varit bra! Härligt med sol. Handlade på förmiddagen och sen gick vi till syster Mia. Köpte med varmkorv med bröd så det åt vi där. Sen bar det av hem när Bettan skulle sova. Under tiden passade jag och Tyra på att rensa ogräs och det finns det gott om. Men det är kul att se att det börjar växa och gro i rabatterna.
Tyra har en väldig fobi för alla kryp som är ute, värst är det med dom som flyger. Det är mycket värre än förra sommaren. Hon får verkligen panik när hon ser en mygga eller fluga eller annat, vet inte vars det kommer ifrån för varken jag eller Pär är rädda. De har t o m läst böcker på dagis om kryp för Tyras skull. Idag gick det ändå ganska bra, inte så många hysteriska utbrott. Jag hoppas att det går över för det är verkligen SUPERjobbigt för henne. I alla fall så var vi ute hela eftermiddagen. Sandra kom förbi i em så vi satt och pratade medans flickorna lekte. Flickornas kusin Elvira kom förbi efter skolan och stannade tills efter middagen.
Ikväll skulle det komma en och öva på att visa upp nån städgrej som hon skulle börja sälja, jag tänkte perfekt när hon ringde, hon får ju såklart rengöra våran tygsoffa. Hon skulle komma kl. 20.00, så vi väntade och väntade och väntade.... Ingen dök upp och jag kommer inte ihåg va människan hette. Och jag är säker att jag skrev upp rätt dag för jag kunde inte någon annan kväll i veckan. Jag visste att hon skulle va hos några andra kl. 18 ikväll så jag kunde ju iofs ha ringt dit, men jag vart så irriterad. Hatar att vänta, och tiden vi väntade kunde man ju ha gjort nått vettigt på istället.. GRRRRR
Men, men tillslut så gick jag ut och skulle köra bort ogräset ner till sjön och det var verkligen vackert där nere, solnedgång och allt. Så jag var tvungen att gå hem och hämta kameran. Bjuder här på några vackra bilder...


Kommentarer
Postat av: Emma

Helt fantastiska bilder!



Du måste lägga ut lite bilder på dina nya saker hemma juh!

Kram

2010-06-02 @ 12:41:29
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: Mia

Fantastiskt fina bilder :-)

2010-06-03 @ 12:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0