Dag 2 i mitt nya liv...

Idag känns det som en bra dag... Har hunnit med en del... Sovit lite länge, kanske beror på att flickorna var vakna lite väl länge igår.. Frukost intogs, sen gick vi till svandammen och skulle mata ankorna, men de va en hel drös med måsar där som åt upp allt bröd, de rackarna! Vi fick även se 6 st små ankungar, de va skitsöta.
Sen gick vi förbi lekparken en sväng så tjejerna fick leka lite.
Väl hemma blev det lunch, de andra fick våfflor och jag åt Örtomelett med wookade grönsaker. Stålsatte mig verkligen, våfflorna såg grymt goda ut, men min mat va oxå god =)
När Bettan sov for jag, Tyra och Elvira på konsum och handlade, mycke frukt och grönsaker låg i korgen, men fasen så dyrt det är!!! De som e nyttigt ska ju inte behöva kosta skjortan, sen kan ju nämnas att ALL mat är dyr på Konsum i Burträsk.... Det bär sig att fara till stan och storhandla... De borde sänka priserna om de vill behålla sina kunder, Konsum ingår ju i en stor kedja, tycker att det är konstigt att de får hålla så höga priser..
Sen bar det av till vår älskade blomsteraffär. Skulle köpa blommor till baktråget som jag köpte på loppisen. De har så himla fina grejer där, de har inte så mycket grejer men det som finns är sååå otroligt fint. Så självklart fick det följa med en grej som jag inte kunde motstå...


Visst är den underbar!!!! Kunde verkligen inte låta bli =)
Efter blomsteraffärn for vi hem. Tyra hade sett på bolibompawebben att man kunde göra en egen flygdrake. Så vi satte igång att göra en, det var inte speciellt svårt men lyckades givetvis skära mig i fingret, klantig som man är. Om sen draken flög så bra vet jag inte men Tyra tyckte att det var roligt en stund i alla fall.
Efter Bettan hade vaknat så blev det frukt ute i det vackra vädret. Grannpojken Albin kom över och åt frukt även han. Det är så roligt att de har börjat leka, barnen behöver ju inte ens gå över vägen för att komma till varann. Nu är det ju så att Albin fick en liten pluttig, gudomligt söt liten lillebror i fredags. Så jag vill helst inte att tjejerna springer in där men det är svårt att få dem att låta bli. Vet ju själv hur trött man var som nybliven mamma. Tur att vädret har varit bra så att barnen kan vara ute i alla fall.. Hoppas att solen forstätter att lysa.
Till middag blev det tjälknöl som var över sen midsommar, tack pappa för den! Efter middagen så planterade jag blommorna i tråget, blev riktigt fint =)
Vi har nu ett problem med Tyra som inte vill somna i sin egen säng... Och ikväll tänkte jag ta tag i det. Satte mig på en stol mitt i rummet, och efter väldigt många om och men somnade lilla donnan. Förr i tiden var det ju inga problem att lägga henne, men nu säger hon att det är otäckt och att hon hör konstiga saker... Vet inte om det är bara för att hon vill att man ska vara med henne.. Känner att NU måste vi börja med sovrummen snart, tjejerna delar ju sovrum så tanken är att vi ska flytta upp vårat sovrum och att de ska få ha varsitt rum nere. Men det är inte bara att flytta om, uppe måste vi gipsa en vägg och tapetsera om och det rummet Tyra ska få, ska tapetseras om. Tänkte vita väggar och en rosa (Tyras favoritfärg!) med fjärilar på som finns på Rusta. Då kanske hon vill sova i sitt alldeles egna rum! Hoppas det!
Så denna kväll har gått åt att söva barn i en evighet känns det som eftersom Bettan inte heller var så sugen på att sova.
Nu är räcket klart ute på altanen och Pär har hunnit grundmåla, hejja han, men det känns som om jag aldrig kan hjälpa till med nått då barnen aldrig somnar... Hoppas att det blir ändring på dessa sovbekymmer snart.
Har lyckats hålla mina points idag, så det känns bra, men godissuget e stort, bara att hålla sig från det, men det är ju inte så BARA!
Har även betalat dessa jäkla räkningar, tänk om man kunde få en räkningsfri månad någon gång, Juni och December skulle passa ypperligt (önsketänkande)!
Tjing


Kommentarer
Postat av: Emma

Den var verkligen jätte fin!

Jobbigt när de inte vill sova men det gäller nog att vara tjurigare!

Hoppas att hon kommer tycka det är mysigt med ett eget rum!



Kramizar

2010-07-03 @ 11:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0