Blommor

Idag har vi ätit suring hos Mia, det är så fantastiskt, gudomligt, himmelskt gott!!! Men egentligen är det ju konstigt att man kan tycka att den där sura, ruttna fisken faktiskt kan smaka gott, men av någon konstig anledning är den ju det =) Kanske är det oxå tillbehören som gör det. Tror inte att det skulle smaka så gott utan dom. På min klämma ska det finnas följande: potatis, surströmming (förstås), lök, tomat och creme fraiché. Och börjar man går det inte att sluta, äter tills man mår illa och knappt kan röra sig. Stackars min käre make som måste stå ut med att min mage inte gillar strömmingen lika mycket som jag gör... Haha.
Efter suringen bar det av till Gråberg för att handla årets skörd av blommor, lyckliga jag, olyckliga börs. Det finns ju sååå mycket fint, men tyvärr så måste man ju dra en gräns, men det riktigt kliar i fingrarna... Sagt och gjort, blommor inhandlades och det bar av hemåt för plantering. Konstigt när man är klar så kommer alltid tanken, köpte jag inte mer?!
Lite bilder kommer här...
Även perennerna har ju börjat ta sig så nu blommar det faktiskt en hel del i trädgården, lovley!



Så här ser stackars Bettan (nu även kallad Pricken) ut...

Jag menar fullt allvar med att det är äckligt mycket myggor i Burran.
Nu väntar en vecka fullspäckad med jobb... Men snart, mycket snart väntar 8 veckor härlig ledighet =)
Men det känns som om huvudet redan har tagit semester =)
Tjing


Kommentarer
Postat av: Emma

Åhå så gott blir ju riktigt avis ju!

Jag kan inte se dina bilder på blommornaq!?

2010-06-14 @ 10:52:14
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: Mia

Kan inte heller se bilderna :-(

2010-06-14 @ 21:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0