Uppdatering...

Hmm nu vart det en sånt där uppehåll i bloggen igen...
Vad har hänt sen sist då, tja inte så mycket livet går sin lilla gång i vanlig ordning med jobb, dagislämning/hämtning, matlagning, tvätt osv osv...
Har ju fyllt på min ålder med 1 år till. Gahh nästa år smäller det, hoppas bara att man inte åker på nån jäkla kris eller så... Fick av Älskade maken 2 finfina burkar från Saga Form med det älskade Retromönstret på =) Fick av Svärfares 2 jättefina järnkupor och pengar, av pappa fick jag pengar. Hade middag för tjejkompisarna på kvällen, fick även då finfina presenter bla Parfym, Änglavingar, kaffekoppar (även de från Saga Form), presentkort, vinglas, blommor och sist men inte att förglömma en rosa dosett... Undrar om jag egentligen fyllde 89... men den kommer ju väl till pass när jag måste äta min jäkla medicin =(. Så nu är jag 1 år äldre, mer erfaren, mer mogen och mer sofistikerad som det så fint stod i grattiskortet från käre far =)
Läste på Kamillas blogg att det var utmaning att gå ner 5 kg innan 1:a juni... Jag hakar på.... :-S
LCHF vet jag inte om det passar mig riktigt, blev som äcklad av att äta allt det där fettet, tror jag lämnar det och bara allmänt skärper mig. Mycket sallad till maten, mindre portioner. ENDAST lördagsgodis, mindre kvällsfika, välja gofika med omsorg och få tillfällen. Motion ska införas i schemat! Går ju på Core 2 ggr i veckan, eller ungefär 2 ggr, endel gånger måste jag ju tyvärr jobba! Men även promenader sa utföras! Så nu e det sagt å så ska det fasen bli!
Nog tjat om vikten för denna gång...
Just nu vet jag inte om lilla Tyra e sjuk, hon har somnat på kökssoffan?! Kan bero på att dessa små damer jag har har bestämt sig att stiga upp tidigt fastän vi e lediga, 05.30 e orimligt!!!! Orimligt även för mig, men kaffe e gott!!!
Ska nu hoppa in i duschen å fräscha till mig lite så jag slipper se ett Åkerspöke i spegeln =) Jobb väntar ikväll!
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0