Morsdag...

Fy f_n vilken dag det har varit... Har varit bakis som få, huvva! Det var Öltält på Ostens Hus här i Burträsk igår. Det var verkligen jättekul, lagom mycket folk och ett bra band som spelade, men dagens huvudvärk och illamående har inte varit av denna värld... Piggnade till lite grann när vi kom till mamma, som bjöd på morsdagsmiddag. Det bjöds på älgstek vblax,det var nog lite mat som fattades. Hade innan bara fått i mig vatten, treo och en ostboll... Men men som man sår får man skörda.
Mamma och Tore var barnvakter igår och jag lyxade till det med en trerätters middag. Förrätt: Tunnbrödkorgar med räkröra. Huvudrätt: Fylld fläskfilé med mozzarella, soltorkade tomater och färsk persilja och basilika. Till det serverades hasselbackspotatis. Efterrätt: Vit chokladmoussé med bärsås. Filén hade jag aldrig provat att göra men det var verkligen jättegott så det ska absolut lagas igen =)
Ikväll har vi städat, flickorna hade rivit ut en burk med paljetter och det var paljetter precis hela huset... Och det lär nog dyka upp fler fastän jag har dammsugat flera varv... Nu väntar den renbäddade sängen, den känns verkligen efterlängtad just nu!


En stor blomma till alla underbara Mammor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0