Hemma igen

Helgen har spenderats i Fromheden i svärföräldrarnas stuga. Alldeles underbart har det varit förutom (ursäkta uttrycket) jävla knott... Betty ser inte klok ut, helt uppäten stackarn. Hon måste vara överkänslig, natten mot lördag kräktes hon och var jättevarm, även natten till idag va hon jättevarm =( Så ikväll blev det en dos alvedon vid sängåendet och än så länge sover hon sött. Annars så har helgen varit super, en massa sol och en massa god mat och några glas av svärmors supergoda hemgjorda vin Konstigt att maten är så god överallt annars än hemma. Så pointsen har jag inte skött i helgen. Men veckan gick bra. Väntar mig inget halleluja resultat i morgon, men bara att ta nya tag imorgon.
Tyra var bjuden på kalas idag hos Rebecka så jag och Tyra for dit. Hon hade jättekul! Vädrets makter var med oss, så det gick att sitta ute hela tiden, även om åskan mullrade långt borta.
Idag har jag tvättat och åter tvättat. Tur att det är ganska bra torkarväder så att man får undan tvätten realtivt fort, men det kommer ju mer varje dag. Man kanske skulle uppfinna och ta patent på självtvättande kläder och sen leva rik resten av sitt liv =). Konstigt är att det går bra att tvätta själva tvätten och hänga den på tork, men sen. Sen ska den där drivan med ren tvätt vikas, sorteras och läggas in/hängas upp. Det är så jäkla tråkigt. Man kanske skulle uppfinna engångskläder istället. Då slipper man ju även det där tråkiga momentet....
Givetvis så glömde jag ju kameran både när vi skulle till Frommis och när vi var på kalaset så idag blir det inga bilder...
Hoppas att vädergudarna är med även kommande vecka, då det är marknad i byn och så ska vi på Burtäsksvängen på fredag =) Längtar..
Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0