Jordbävning

Igår kväll var det jordbävning som nog de flesta vet, grymt otäckt! Usch!
Jag satt i soffan och såg på TV och kände hur det började vibrera i soffan och det som mullrade. Jag tänkte: Fan, nu rasade veden i källaren som vi har staplat upp, men det slutade ju aldrig... Reste mig från soffan och gick ut från bron och det mullrade även ute och blommorna på bron skakade, då förstod jag att det nog va en jordbävning. Sen blev jag rädd, så otäckt att det kan bli så. Tänk om det skulle bli en jättestor jordbävning, vad gör man då, var ska man he barnen, vart ska man ta skydd osv... Kände mig verkligen "liten", det finns ju en hel del krafter i moder jord som man inte alls kan göra något åt. Så nu hoppas jag att vi slipper några fler jordbävningar på ett tag. Kan säga att det tog väldigt lång tid innan jag somnade och sen så sov jag inte speciellt gott heller, funderade en massa. Sen om man jämför med jordbävningar i andra länder så va ju detta bara en liten droppe i havet och kändes ändå så himla otäckt. Kan nog inte ens föreställa mig den panik som de känner, när allt omkring dom bara skakar och rasar.... =(
Nä nog om detta, idag lyser solen men det blåser, dock inte så mycket. Betty sover nu så ska skura av golven och sen ska jag göra fruktsallad som ska ätas på altanen, vi får trotsa blåsten. Jobbar ikväll, sen har jag heldag torsdag och fredag, sen govänner, sen e de SEMESTER!!!!
Ha en underbar dag och va rädd om varandra!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja fy fasen så otäckt det var jag blev rent ut sagt skiträdd!!!

Så härligt att du bara har 2 dar kvar själv har jag 7 låååånga pass kvar!



Kram

2010-06-16 @ 14:19:34
URL: http://liljan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0