Blåsigt Värre!

Har inte gjort så mycket de senaste dagarna... Därför jag inte har bloggat...
Det har blåst här i flera dagar, verkligen trist, går ju nästan inte att vara ute. Hoppas bara att denna sommar inte kommer att blåsa bort! Får sända en bön till vädergudarna ikväll!
Idag, medans Betty sov så påtade jag och Tyra i trädgården. Ogräs finns det i massor, det kommer ju nytt hela tiden... Just nu blommar det friskt av maskrosor.

Såg ett program från Danmark för något år sedan, där ODLADE! dom maskrosor, vilka galningar, det är alldeles gratis att komma på vår gård att plocka. Nä, skämt åsido. Maskrosorna var visst bra till mycket, kom inte ihåg allt men man kan ju ha det i sallad, göra olja av det, var visst bra för huden osv. Så man kanske skulle vara rädd om dessa underbara gula blommor som dyker upp där man minst vill ha dom. Eller så får jag börja göra som våra grannar, de går med en klippare av något slag och tar bort varenda maskros! Orka!!, säger jag! Kanske man har så lite att göra när man e pensionär att man prioriterar sånt, jag vet inte..... Jag gör det då INTE!
Sen satte vi ner några sommarblommor i krukor som jag fått av kära svärmor! Men de får nog bo inne i garaget några nätter. När vi höll på att plantera säger Tyra, -Mamma vi ser ut som bondtjejer när vi gräver i jorden =)
Det har ju börjat blomma i en del blommor i bänkarna och har faktiskt tulpaner kvar...

Ska försöka komma ihåg att köpa mer lökar i höst, tulpaner är ju så underbart vackra!
Hittade en skylt på marknaden förra sommaren och jag tänker leva efter dessa vackra ord ;-)


Ikväll ska jag på födelsedagsmiddag, ska bli riktigt trevligt och förhoppningsvis en massa god mat, god dryck och givetvis trevligt sällskap (men det vet jag att det blir).
Ha en underbar fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0